Planning Manager

Power International Logistics AB
Arbetsgivare
Power International Logistics AB
Platser
1
Ort
Skillingaryd
Uppdragstyp
Rekrytering
Område
Chefer och verksamhetsledare
Publicerad
2017-09-08
Sista ansökningsdag
2017-10-08

Power är en ledande återförsäljare av hemelektronik till nordiska konsumenter genom rikstäckande nätverk av butiker och webbutiker. Power är en koncern vars moderbolag Power International AS äger Power, Punkt1 och Expert i Danmark samt Power i Finland och Norge. Power har sitt huvudkontor i Gjelleråsen strax norr om Oslo i Norge. Power omsätter 10 miljarder NOK och har ca 3.000 anställda inom koncernen

Vi söker en driven Planning Manager till Skillingaryd

Power International Logistics har en stark tillväxtfas och utvecklingen går snabbt framåt. Vi erbjuder en spännande roll som Planning Manager där du får chansen att tillsammans med ditt team utveckla styrnings- och planeringssystem för driften och planeringsdelen. Inom Planning organisationen ansvarar du för och är delaktig i att utveckla koncept, verksamhet, processer och system.

I ditt ansvar ingår även att:

  • Ansvara för utrullning och implementering av utveckling inom ansvarsområdet.
  • Styra och optimera lagernivåer och lagerstruktur, följa upp volymer på lagret, föreslå åtgärder för effektivare hantering.
  • Planera produktionsvolymer/bemanningsprognoser för ankommande och avgående gods.
  • Följa upp driftens KPI, föreslå åtgärder/utveckling inom ansvarsområdet.
  • Leda och fördela arbetet under pågående arbetspass, instruera medarbetare.
  • Ta fram rutiner för avdelningen så att teamet arbetar mot fastställda mål för resultat och kvalitet och utveckla avdelningens kompetens så att de fungerar som backup till varandra.
  • Ansvara för ”first line” support för lagersystem och affärssystem
  • Vara delaktig vid systemuppdateringar
  • Analyser och ta fram rapporter via befintliga system

 

Du är direkt underställd Driftschef och har ett tätt samarbete med övriga avdelningar inom Power Logistics AB samt huvudkontoret i Norge.

Om dig

Vi vill att du har minst 2-5 års erfarenhet av logistik och planering. Du har erfarenhet av arbetsledande befattning med tillhörande arbetsuppgifter såsom personalansvar och resultatansvar. Din drivkraft och ditt engagemang är stort och du har förmåga att se helheten, samtidigt som du kan gå ner i detaljnivå och identifiera problem. Du har en vilja att arbeta med utveckling och har ambitionen att skapa förbättring och är en god kravställare.

Du är en utmärkt kommunikatör och erfaren presentatör, du kan på ett övertygande men också på ett ödmjukt sätt presentera och sälja in nya lösningar.

Med din drivkraft kan du göra väsentliga förändringar och du har en god kommunikativ förmåga. Du har erfarenhet av att arbeta med lager eller affärssystem. Du har kunskaper i Officepaketet, talar/skriver svenska obehindrat och behärskar engelska i tal och skrift.

I denna rekrytering har Power valt att samarbeta med Flodin Rekrytering & Bemanning.

Flodin Rekrytering & Bemanning är ett erfaret rekryterings- och bemanningsföretag. Vi jobbar lokalt för att nå den bästa matchningen när företag har ett rekryteringsbehov. Vår flexibilitet och framåtanda leder oss starkt mot vårt mål, som är att bli det självklara valet för företag som behöver personalförstärkning – och för dig som vill gå vidare i din karriär. Läs mer på www.flodinab.se

För mer information om denna tjänst kontakta: Peter Flodin 073 325 52 33.

Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum.

Välkommen med din ansökan!

 

Ansök